موضوع:  از نشستن تا بخور و بخواب!

از نشستن تا بخور و بخواب!

انجام دادن تکراری کارهای روزانه مثل طریقه مسواک زدن، نفس کشیدن، خوردن، خوابیدن و… دلیل بر درست بودن یا صحیح انجام دادن آنها نیست. اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید که راه های دیگری هم برای بهتر انجام دادن آن فعالیت وجود دارد تا سلامت بیشتر ما را تأمین کند. این راهها را در ادامه مطلب این ایمیل بخوانید.
نفس کشیدن: به طور روزانه هر انسان حدود ۱۷ هزار بار نفس می کشد، اما شاید روش نفس کشیدن صحیح نباشد.

نفس های عمیق که با کمک ماهیچه دیافراگم انجام می شود، باعث افزایش بنیه بدن و کاهش خستگی مفرط می شود. همچنین تنفس صحیح باعث بهبود عملکرد جسمی می شود. اغلب مردم از قفسه سینه نفس می کشند و از دیافراگم کمک نمی گیرند. نفس عمیق به ویژه هنگام ورزش کردن تاثیر مثبتی روی میزان اکسیژن دریافتی می گذارد.

خوردن: گفته می شود، صبحانه نخوردن برای بدن مضر است، مصرف بیش از حد گوشت قرمز به سلامت آسیب می رساند و… اما آنچه باید بدانید این است که حتی غذای سالم اگر بدون جویدن کامل و با سرعت زیاد خورده شود، در بدن اختلال به وجود می آورد. در این شرایط پیغام سیر شدن به مغز نمی رسد و در نتیجه فرد با خطر چاقی مفرط روبه رو می شود.
نشستن: نشستن بیش از چند ساعت در روز احتمال بروز بیماری هایی مانند دیابت یا مشکلات قلبی عروقی را افزایش می دهد و حتی باعث کاهش طول عمر نیز می شود. در محل کار بهتر است هرازگاهی به بهانه آب خوردن و… از پشت میز بلند شوید.
شستن دست ها: علاوه بر شستن درست دست ها با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه، نکات دیگری نیز در ارتباط با بهداشت دست وجود دارد که باید به آن توجه شود. به عنوان نمونه می توان به استفاده از صابون های ضد باکتریایی اشاره کرد. این نوع صابون حاوی ماده شیمیایی به نام تریکلوسان است که می تواند نسبت به آنتی بیوتیک مقاومت ایجاد کند و حتی در هورمون های بدن تغییراتی به وجود بیاورد. علاوه بر آن برخی معتقدند صابون های ضدباکتری، در کاهش بروز احتمالی بیماری نقش ندارد.
مسواک زدن: بلافاصله پس از مصرف غذا یا نوشیدنی های اسیدی نباید مسواک زد زیرا مسواک زدن باعث می شود اسید در مینای دندان راه پیدا کند.

بهتر است پس از خوردن این مواد نیم ساعت صبر کنید یا دهان را با آب بشویید. همچنین از مسواک نرم استفاده کنید و فشار زیادی روی لثه و دندان وارد نکنید.
دوش گرفتن: حمام کردن بیش از چند روز در هفته، باعث از بین رفتن چربی های مو به نام سبوم (sebum) می شود و در واقع موها را چرب تر می کند. با از بین رفتن سبوم، غدد چربی برای جبران کار، سبوم بیش از حد تولید می کند. دوش آب داغ طولانی مدت باعث خشکی پوست می شود از طرفی باکتری های مفید روی پوست نیز از بین می رود.
خواب: خواب ناکافی روی عملکرد حافظه، یادگیری، خلاقیت، بازدهی و تعادل عاطفی تاثیر می گذارد. خوابیدن به مدت کمتر از آنچه توصیه شده است، پیامدهای زیادی از جمله کوتاه شدن عمر را به همراه دارد. تنها اصلاح کردن برنامه خواب کافی نیست. برای داشتن خواب بهتر نکاتی از جمله ورزش، خاموش کردن تلفن همراه هنگام خواب و… را در نظر بگیرید.
ورزش: گرم کردن زیاد بدن قبل از ورزش می تواند باعث ضعیف شدن عضلات شود. همچنین بسیاری از ورزش ها نیز به تنهایی باعث کاهش وزن نمی شود.
بهره وری: انجام دادن چند کار مهم همزمان تقریبا ناممکن است، زیرا با این کار تمرکز فرد پایین می آید. پس برای به دست آوردن نتیجه بهتر، کار ها را به صورت جداگانه انجام دهید و بین کار استراحت داشته باشید.
زباله ها: بیشتر ما با دیدن کاغذ پاره شده یا قوطی کج شده، آن را در سطل زباله می اندازیم، در حالی که همه این مواد قابل بازیافت است بنابراین در جداسازی زباله های قابل بازیافت از غیربازیافتی دقت بیشتری کنید.

  ارسال  نظر

سوال: مجموع دو عدد 5 و 6

  • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
    heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
    winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
    worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
    expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
    disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
    joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
    sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
    neutral_faceno_mouthinnocent